A tréning keretében megismerkedtünk egymással és hasznos ismereteket kaptunk a kétirányú kommunikációról, a vezetés kommunikációjáról; a beszélgetések formáiról; a kommunikációs magatartásról; a testbeszédről; a férfi-női kommunikációról és gondolkodásmódról. Tanultunk a Maszlov féle szükséglettoronyról és a tranzakciós analízisről.
Új megközelítésben hallhattunk arról mit üzen a testbeszéd; továbbá a „4 fül” elmélettel arról, hogy jó fülünkkel hallunk-e, jól reagálunk-e egy-egy megszólításra; amelynek leginkább a segítő beszélgetésnél van nagy szerepe. Képet kaphattunk arról is milyen a jó kommunikáció és milyen hibák merülhetnek fel, amelyek nagymértékben ronthatják a segítségnyújtás kimenetelét.
A karitász munkában nagyon fontos szempont, hogy a segítséget kérőt rávezessük arra, hogy ő próbáljon meg elsősorban segíteni magán – a vezetésről szóló részben ehhez is kaptunk támpontokat.
Mindezeket a kiscsoportos beszélgetésekkel és gyakorlati feladatokkal mélyíthettük el. A tréning vezetője nagyon közvetlen, humoros, ugyanakkor nagyon felkészült volt. Tudott figyelni minden résztvevőre, nem hagyta, hogy a figyelmünk ellankadjon. Néhányan félénken indultunk a kiscsoportba a meglepő feladványok megbeszélésére, feldolgozására; de aztán mindenki nagy lelkesedéssel számolt be arról, amit átgondolt és felismert.
A gyakorlati feladatok közül talán a közösen megrajzolt kép foglalta össze legjobban, hogy milyen fontos a karitász-csoport tagjainak együtt dolgozni és azt is, hogy mennyire értékes minden tagja. Mindenki tud hozzátenni valamit ahhoz, hogy végül az eredmény kerek egész legyen.
A képzés résztvevőjeként - a vasárnapi ebéd után élményekkel gazdagon; sok új ismerettel és tapasztalattal tértünk haza, amelyek a mindennapi karitász munkánk átgondolására és még pontosabb, odaadóbb végzésére ösztönöztek bennünket.
|