Programnaptár
22232425262728
2930

Egyházmegyei hírek
- EURÓPAI KOLPING KONFERENCIA ...
- FERENC PÁPA A MAGYAR ZARÁNDO...
- A REMÉNYBEN JÉZUSSAL TALÁLKO...
- ÚJ HULLADÉKTÁROLÓK ÉRKEZTEK ...

Egyházmegyei programok

Keressen minket Facebookon:

Váci Egyházmegyei Karitász
2600 Vác, Hattyú u. 1. - Tel.: +36 27 814 174 - E-mail: caritas@vaciegyhazmegye.hu

HÍREK

Hír beküldése: hirbekuldes@karitasz.vaciegyhazmegye.hu

Megkezdődtek a nyári táborok
2016. Július 6.

A Váci Egyházmegye területén idén 25 karitászcsoport szervez rászoruló gyermekek részére táborokat, amelyekhez a Katolikus Karitász 1.090.000 Ft támogatást nyújtott Erzsébet utalvány formájában.

A táborokból érkezett képeket, beszámolókat folyamatosan fogjuk közre adni.

Július első hetében a Váchartyáni Karitászcsoport 26 gyermeket táboroztatott. A Karitászcsoport vezető beszámolója az alábbiakban olvasható:

Július első hetében immár 3. alkalommal került megrendezésre a karitász tábor, Perjésiné Margit és Czinege Renáta csoportvezetők szervezésében.

Nagy izgalommal szerveztük a tábort, melynek férőhelyei néhány napon belül beteltek, összesen 26 gyermeket tudtunk fogadni.
A tábor helyszíne a templom, templomkert és közösségi ház volt. Minden reggel 8 órakor volt a gyülekező, ezt követően a templomban reggeli zenés áhítatott tartottunk. Ismét több gyermek ez alkalommal járt először templomban, ezért bemutattuk a templomot, megbeszéltük az illemszabályokat, megtanult mindenki keresztet vetni. Első témánk Ádám Éva története volt, amibe bevontuk a gyerekeket is, és eljátszottuk a bűnbeesés történetét. Reggeli után a templomkertben kézműves foglalkozás keretében angyalkás függőt készítettünk, hűtőmágnest, és egyéb dekoratív dísztárgyat. A kicsit színeztek, társasjátékot játszottak, majd körjátékkal és focival fejeztük be a napot. Ebéd után a helyi focipályán folytattuk a mozgásos tevékenységeket. Második nap Kartali Karitász Csoportot látogattuk meg. Minden elképzelésünket felülmúlta, hogy mekkora szeretettel, odaadással fogadtak bennünket. Rövid ismerkedés után Tamási József Atya és az ifi hittanosok fogadtak gitárszóval a gyönyörű templomukban. Tamási József Atya rövid időn a gyerekek kedvence lett. A torinói lepel másolatáról mesélt nekünk, közben énekeltünk, majd a végén megnézhettük az orgonát. Ezt követően visszamentünk a plébánia udvarára. Gyerekek rögtön birtokba vették az udvari játékokat, ami felszereltebb volt, mint egy városi játszótér. Hinták, csúzda, mászóka, focipálya, pinpongasztal, mind mind csodálatos kikapcsolódás lehetőség. Az élő közösség, hit, szeretet, összetartás kézzelfogható Kartalon. Csodálatos helyet tudnak biztosítani a fiataloknak, így az életük részévé válik a hit, és olyan légkört tapasztalhatnak meg, amihez mindig tartozni szeretnének. Finom és bőséges ebéddel láttak vendégül, sőt ebéd után még egy bűvész is elvarázsolt bennünket. Ezt követően egy akadályversenyen vettünk részt, ahol az aznap hallottakról adhattunk számot. Sok ötletet és erőt merítettünk a közösségükből, és élményekkel gazdagon tértünk haza. Harmadik napon a reggeli áhítat alkalmával átismételtük az előző években hallott tanításokat. Ezután ismét kézműves foglalkozáson vettünk részt, a záró napra készítettünk a kedves szülőknek egy kis cserépbe gipsz-öntött virágot. Ebéd után sétáltunk a faluban, és a helyi fagyizóban fagyiztunk is egyet. A nap folyamán sorversenyeket és akadályversenyt szerveztünk. Minden nap lelkesen énekeltük az ifjúsági énekeket, amitől zengett a közösségi ház, és a templom egyaránt. Csütörtökön útra keltünk, és Márianosztrára kirándultunk. Szobról erdei kisvasúttal közelítettük meg a festői környezetben lévő kis falut. A vonaton énekeltünk, ettünk-ittunk. A vonatvezető megállt egy forrásnál, ahol friss vizet vettünk magunkhoz. Márianosztrán első utunk a Magyarok Nagyasszonya Bazilikába vezetett. Isten áldásaként éltük meg, hogy éppen befejezte a szentségimádást P.Borsos József atya, majd ezt követően szeretettel fogadott minket, és rögtönzött egy templombemutatást, sőt, még sok-sok hasznos tanáccsal látta el gyermekeinket. A végén bőséges áldással bocsájtott útnak minket. Ezután megnéztük a börtönmúzeumot, majd a helyi játszóteret vette birtokba a csapat. Ezután uzsonnára értünk haza, ismét kifáradva, de csodálatos élményekkel telve.
Az utolsó napon körjátékokat játszottunk, elkészültek az ajándékba szánt kézműves termékek, valamint készültünk a záró előadásunkra, amelyen a 10 parancsolat történetét adtuk elő, a héten énekelt dalok kíséretében. 16 órára vártuk a hozzátartozókat, akik meghatódottan látták, hogy milyen lelkesen és szeretettel telve adtuk elő fél órás előadásunkat. Ezt követően egy szeretet vendégséget tartottunk, ami annyira jól sikerült, hogy 18 óra után is voltak vendégeink.
Az együtt töltött idő testileg lefárasztott minket, viszont a lelkünket csordultig töltötte a ránk bízott gyerekek iránt érzet szeretet. Igyekeztünk alapvető értékeket átadni nekik, valamint megtanítani őket arra, hogy esetleges nehézségek alkalmával bizalommal forduljanak Istenhez. Szeretettel öleltük nap mint nap a gyerekeket, mert sajnos kézzel fogható, hogy ki vannak éhezve a figyelemre, az ölelésre és a szeretetre.

Ezúton is köszönjük minden kedves támogatónknak a nagylelkű adományát!

A táborban készültek az alábbi képek:

Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerősének!
<< Vissza

Katolikus Karitász országos adományvonala (500Ft/hívás)